fredag 22 januari 2010

KAMPANJEN ÄR IGÅNG!



Är det någon som har lyckats undvika Studentbokhandelns kampanj och köer i butiken? Klart det ska vara kaos! Klart man måste vänta en timme föra att få handla sina kursböcker! Klart man ska man vänta utanför innan öppningsdags tillsammans med 100 andra frustrerade studenter. Kunden nöjd kan man säga. Vi nöjda. Eller nöjd är väl fel ord. Vi är grymt stolta över alla marknadsföringsinsatser som kunden har investerat i både tid och money.

Likheter i logotyper

Godeftermiddag!

Imorse var vi på marknadsföreningen och lyssnade på Magnus Widgren från ONE Direct. Han berättade om 10 hemligheter för lyckad direktmarknadsföring. Det var mycket intressant och lärorikt! Det slutade med att jag hade hans nummer på en servett och fick lova inför hela gruppen att jag ska ringa till honom imorgon. Vet inte riktigt hur det gick till...

Har länge funderat på UKK:s logotyp som jag tycker liknar något som jag har sett tidigare, och idag kom jag på vart jag kände igen den ifrån! Det är Peak Performance logotyp som är väldigt lik Uppsala Konsert och Kongress. Eller vad tycker ni?

Såg nu när jag satt och sökte på deras logotyper att Resumé också har skrivit om detta. Tydligen är det samma byrå som har gjort båda logotyperna och byrån anklagas nu för plagiat:
http://www.resume.se/nyheter/2009/01/22/sdl-anklagas-for-att-ha-at/index.xml