tisdag 20 september 2011

Uppsalabyrån Medori axlar kommunikationsansvar för shoppingstråk i Stockholms city


BILD: WESTER + ELSNER

Det nya shoppingkvarteret sträcker sig från södra Regeringsgatan, längs Hamngatan och vidare till Kungsträdgården och erbjuder 15 nya butiker. Såväl större svenska och internationella flaggskeppsbutiker som mindre butiker inriktade på mode och inredning. Bland annat Illum, Desigual, Awesome Rags och Gudrun Sjödén. Kommunikationsarbetet och varumärkesbyggandet har gått till den certifierade design- och kommunikationsbyrån Medori AB.

– Vi ska sätta kvarteret på shoppingkartan i kärnan av Stockholm. En utmaning som innehåller många spännande marknadsföringsinsatser i oväntade kanaler och samarbeten med stora butikskoncept med stark förankring i detaljbranschen. Vi ska tilltala en kräsen och stilmedveten målgrupp som är oerhört medveten om sitt eget varumärke, säger Petra Forsberg, VD/Creative Director.

– Vi vill skapa ett attraktivt shoppingkvarter med högkvalitativ handel och ser fram emot att samarbeta med Medori kring marknadsföringen av kvarteret, säger Anna Dahlin, projektledare marknad, Vasakronan. De första marknadsföringsinsatserna kommer att märkas i slutet av november. Medori har tidigare framgångsrikt arbetat med vår nya matgalleria SVAVA i Uppsala.

I Medoris kreativa arbetsgrupp ingår:
Petra Forsberg, Creative Director/Projektledare. Thérése Larsson, Copy. Jesper Holm, Grafisk Formgivare.